Flota Czarnomorska nie wysłała 23 kwietnia żadnych okrętów bojowych na Morze Czarne. Rosja ogranicza aktywność morską po ostatnim ataku na bazę marynarki wojennej w Sewastopolu.
Do Dumy Państwowej, izby niższej parlamentu rosyjskiego, wpłynął projekt ustawy, uznającej Morze Azowskie za „wewnętrzny akwen wodny” Rosji, którego nie dotyczy prawo międzynarodowe – informuje we wtorek niezależny portal Nastojaszczeje Wriemia.
Do niecodziennej sytuacji doszło wczoraj w Cieśninie Kerczeńskiej, łączącej Morze Azowskie z Morzem Czarnym. W akwenie zderzyły się trzy rosyjskie statki, z czego dwa oskarżone o transport zagrabionego z Ukrainy zboża.
Trzy rosyjskie okręty desantowe zostały przemieszczone z Morza Czarnego na Morze Azowskie – powiadomił rzecznik Marynarki Wojennej Ukrainy, wiążąc te działania z udanym atakiem sil ukraińskich na stocznię w okupowanym Sewastopolu i uszkodzeniem rosyjskich okrętów.
W dniu 1 lipca 2023 roku rosyjska marynarka wojenna utworzyła nowy Azowski Okręg Marynarki Wojennej z siedzibą w okupowanym ukraińskim mieście portowym Mariupol - przekazało w piątek brytyjskie ministerstwo obrony.
Skradzione z Ukrainy zboże jest rozprowadzane przez statki należące do Piotra Chodykina, lub przez niego zarządzane, który jest właścicielem m.in. RIF Trading, największego rosyjskiego eksportera zboża i dużego gracza na światowym rynku - wynika z opublikowanego w czwartek śledztwa przeprowadzonego przez amerykański dziennik "Wall Street Journal".
Ostatnie lata zmusiły ubezpieczycieli do wypłynięcia na nieznane wody i mierzenia się z zupełnie nową dla nich sytuacją. Najpierw Covid-19, teraz wojna na Ukrainie niemal każdego dnia dostarcza nowych wyzwań. Bo jak ustalić przyczynę szkody, jeśli nie można dotrzeć do jakichkolwiek faktów czy przeprowadzić badania? Gdzie kończy się ryzyko wojenne?
Porty Morza Czarnego i Azowskiego pełniły od zawsze ważną rolę w światowym systemie transportowym. Szeroki dostęp do zaplecza gospodarczego w postaci bogatego potencjału przemysłowo – rolniczego Ukrainy, południowo – zachodniej Rosji i państw Kaukazu powodowały, że właśnie przez porty regionu eksportowano przez dziesięciolecia w świat olbrzymie wolumeny istotnych dla światowej gospodarki towarów. Były to przede wszystkim zboża. Jednak produkty rolne nie były jedynymi ważnymi towarami eksportowymi.
Razem stanowimy siłę, która może dać nowy impuls Europie, razem możemy zbudować pomyślną przyszłość dla naszego regionu; widać to zwłaszcza dziś, gdy solidaryzujemy się z walczącymi Ukraińcami - napisał prezydent Andrzej Duda do uczestników konferencji banków centralnych państw Trójmorza.
Rosyjska inwazja może spowodować niebezpieczne zanieczyszczenie Morza Azowskiego i Morza Czarnego, z którymi graniczy Ukraina - ostrzegł w czwartek prezydent Ukrainy Wołodymyr Zełenski w zdalnym wystąpieniu podczas Rady Ministerialnej Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) w Paryżu.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Komisja Europejska przyznaje status PCI projektowi składowania CO2, opracowanemu przez konsorcjum CCS Baltic
Ruszyła cyfrowa rewolucja sektora MŚP. Inauguracja Pomorskiego Hubu Innowacji Cyfrowych
Stępka pod okręt hydrograficzny dla sił morskich Włoch położona
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Złota passa trwa. Polski jacht WindWhisper 44 wygrywa regaty Palma Vela na Majorce